mIRCForumlari.Net

mIRCForumlari.Net (https://www.mircforumlari.net/)
-   mIRC Scripting Dersleri (https://www.mircforumlari.net/mirc-scripting-dersleri/)
-   -   mIRC Popups'lar (https://www.mircforumlari.net/mirc-scripting-dersleri/1078-mirc-popupslar.html)

RahmetLi 01 Ocak 2023 01:21

mIRC Popups'lar
 
Popups'lar nasıl yazılır
1- Status ( Status'de sağ tıkladığınızda cıkabilecek bölümler )

Popups'larda kullandığımız ifadeler farklıdır (.)(-)(..)( Gibi ifadeler kullanırız Size örnekler ile anlatacağım..
(.) Bir baslık altında bölüm olsturur örneğin Kickban adında bir baslık olusturmusuzdur Ogren adlı bir baslığınız var ve tıkladığında Bir ok
cıkmasını ve ok'un gösterttiği yerin 1. sırasında Whois olsun 2. sırasında who olmasını istiyorsunuz
yapmanız gereken sudur.
önce ALT+P yapıp View'den status bölümünü secmektir ve gerisi söyle gelmelidir..

Ogren

.Whois:/whois $?="Nick Giriniz"

.Who:/who $?="Nick giriniz"






gördüğünüz gibi status'de cıkacak bölüm budur aslında bütün Popups'un mantığı ve yapılış şekli budur
dikkatinizi çekmiştir burada $?="Nick giriniz" ifadesi kullandım bu scripting'in input özelliğidir $?="Nick giriniz" Burada
pencere cıkar önünüze o pencere icerisine nick'i yazarsanız [ $?="Nick giriniz" ] burası otomatik olarak değişip yazmıs olduğunuz nick bu
input'un yerini alır Whois 'e tıkladınız ve önünüze gelen pencereye nick 'i yazdınız sonuc ne olacaktır ?
görüntüler..



2 - Nicklist ( Nick'e sağ tıkladığınızda cıkabilecek bölümler )

ALT+P Yapıp nicklist'i seciyoruz
Yine mantık aynı arkadaslar bu bölümdede (.)(-)(..)( Gibi ifadeler kullanırız
Status bölümünde yaptığımız gibi burada'da resimler ile gösterteceğim size diyelim ki bir nicklist menu olusturacaksınız istiyorsunuz ki
nick'e sağ tıkladığımda ilk sırada Whois cıkacak sonra alt bir bölümde ikinci bir bölüm olusturacağız orada olmasını istediğiniz menu ise
Kickban olsun ve kickban'ın icerisinde Küfür , Reklam , Rahatsızlık bölümleri olsun ve tıkladığımda adam sebebleri ile birlikte kanaldan atılsın
Nasıl yaparım ?

Whois:/whois $$1

-

Kickban

.Küfür:/mode $active +b $$1 | kick $active $$1 Küfür ettiğiniz icin atıldınız

.Reklam:/mode $active +b $$1 | kick $active $$1 Reklam yaptınız icin atıldınız

.Rahatsızlık:/mode $active +b $$1 | kick $active $$1 Rahatsızlık yaptığınız icin atıldınız


Not : $active ( aktif kanal demektir yani nick'e hangi kanalda sağ tıkladı iseniz uygulamalarınız o kanal icin gecerli olacaktır )
Not : $$1 ( secili nick yani aktif olan nick demektir ( Query bölümünde'de $$1 kullanırız genellikle )
Not : ( - ) ifadesi ile bir alt bölüme geceriz kesme isaretidir ( } ) isareti gibi kapatır komutu


ALINTI

RahmetLi 01 Ocak 2023 01:22

3 - Channel ( Kanal'a sağ tıkladığınızda cıkabilecek bölümler )

ALT+P ( Channel bölümü secilecek )
Her zamanki gibi (.)(-)(..)( Gibi ifadeler kullanırız

Bir kanalda sağ tuş 'a bastığınızda neler olmasını istiyorsunuz örneğin kanaldan part yaptırtmak istiyorsunuz yani kanaldan cıkmak istiyorsunuz
Nasıl yaparız ?

tek bir komut olduğu icin tek bölümde kullanabilirsiniz.. nasıl ?


Kanaldan Cık:/part $active






4 - Menu bar

Menu bar'da Genellikle Yardımcı olabilecek secenekler sunulur mIRC Uzerinden yapılabilecek kücük seyler
Örneğin nedir bu ? firefox(Mozilla) acmak gibi
Firefox(Mozilla) mIRC'dan nasıl actırtılır en basit olarak su sekilde

/run firefox

Örnek


FireFox:/run firefox




Görüntü


Peki soracaksınız buradaki commands yazısını nasıl değiştirebilirim ?
Cevap : ALT+P ( Menubar ) 'ı sectiğinizde Commands adlı bir yazı cıkacak karsınıza onu silip istediğiniz yazıyı yazabilirsiniz
Bu sekilde değiştirilir forum'u incelerseniz System arkadasımız Resimler cekip anlatmıstı

5 - Query ( Nick'in özelinde sağ tıkladığında cıkacak bölümler )

ALT+P View'den Query'i sececeksiniz..
Örnekler verdiğim gibi öncelikle istiyorsunuz ki ben nick'e sağ tıkladığımda İlk basta Whois cıksın daha sonra 2. sırada Who cıksın
alt bölüme gecilsin ve Bir bölüm olussun o bölümde Karsılama bölümü olsun Evet , Merhaba , Selam bölümleri olsun
Evet'e tıkladığında Evet Nick ? yazsın Merhaba'a tıkladığında Merhaba Nick yazsın Selam'a tıkladığında Selam Nick yazsın
Nasıl olacak ?

Whois & Who

.Whois:/whois $$1

.Who:/who $$1

-

Karsılama

.Selam:/msg $$1 Selam $$1

.Merhaba:/msg $$1 Merhaba $$1

.Evet:/msg $$1 Evet $$1 ?

alıntı


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 10:33.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.


Navbar with Avatar by Motorradforum