|
|
| | #1 |
| Çevrimdışı ![]() ![]() Üyelik tarihi: 01 Mayıs 2023 Konular: 1794 Mesajlar: 1.871
Nerden: Yurtdışı Cinsiyet: Kadın Web Site: Bizimkiler.NET IRC Sunucu: Bizimkiler.NET Alınan Beğeni: 143 Beğendikleri: 103 Ruh Hali : : |
1888’de, hastalığının ilk nöbetlerini geçirmeye başlayan Van Gogh, kendi rızasıyla, St. Paul Akıl Hastanesi‘ne yatırıldı... Bu dönemde kardeşi Theo ona Gustave Dore‘nin bir gravürünü yolladı... Bu resimden çok etkilenen ve esinlenen Van Gogh, kendi ruh halini yansıttığı ve merkezindeki figürde kendini çizdiği ‘Tutuklular Çemberi' adlı tablosunu yaptı... Tabloda, duvarlarla çevrili ufak bir hapishane avlusunda bir çember halinde volta atan mahkumlar çizilmiştir... Tabloda mavi-yeşil tonlar hakimdir... Tablo hayatı, ressamın gördüğü şekilde, yani kapalı bir çember olarak tasvir eder... Tablonun merkezindeki tek şapka takmayan sarı saçlı figür kendisidir. Tablonun üst bölümünde, yukarı doğru yükselmekte olan iki beyaz kelebek vardır. Bunlar, özgürlüğün olduğu kadar, kaybedilmiş saflığın ve masumiyetin de sembolüdür artık geriye yaşanacak bir şey kalmamıştır... Tabloda, ressamın intihar edeceği yaşa işaret eden, 37 insan figürü yer alır. Bu tabloyu yaptıktan bir süre sonra tam 37 yaşında Van Gogh kendini göğsünden vuracaktır... ![]() Bizimkiler.NET & Diyoki.NET |
|
![]() | |
| Etiketler |
| bir resmin kahir dolu hikayesi |
| Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| Seçenekler | |