|
|
| | #1 |
| Çevrimdışı ![]() Üyelik tarihi: 07 Aralık 2022 Konular: 21245 Mesajlar: 24.248
Nerden: İstanbul Cinsiyet: Erkek Web Site: TRmIRC.Net IRC Sunucu: IRC.TRmIRC.Net Alınan Beğeni: 3770 Beğendikleri: 6794 Ruh Hali : : |
Bir önceki yazımızda araban mı var, derdin var demiştik. Aracı olanların uğramak istemedikleri ancak zorunlu olarak uğramak zorunda kaldıkları araç muayene istasyonlarından bahsetmek istiyorum. Araç muayene istasyonları bu sene geçtiğimiz yıla göre yüzde yüzün üzerinde zamlanarak bayağı pahalı oldu. Randevulu olmasına rağmen araç sahipleri için stresli bir istasyon burası. İnsanlar ikinci el araç alırken pazarlıklarına aracın markasına, kilometresine, modeline, kaç lira yakar, benzinli mi, dizel mi diye sorarak başlıyorlar. Ne zaman ki muayene istasyonları özelleşti; özellikle ikinci el araç alımında da muayenesi yapılmış mı? ne zaman yapılmış? ne zaman yapılacak sorularının cevapları da araç alımında önemli bir kriter oldu. Hatta sıfır araç alanların dahi ilk muayeneleri kendileri için eziyet oluyor. Aracınızla randevulu olarak şehir merkezinden uzak yere kurulmuş TÜVTÜRK muayene istasyonuna gidiyorsunuz. Muayene siranızı bekliyorsunuz. Ödemenizi peşinen yapıyorsunuz. Muayeneniz sıranız gelmişse yaklaşık 15 dakikada bitiyor. Önemli bir problem yoksa belgenizi alarak artık bir sene veya iki sene uğramayacağınız düşüncesi ile adeta sevinerek istasyondan ayrılıyorsunuz. Bir de küçük de olsa problem varsa, işte o zaman yandınız. Yaklaşık 50 km giderek sanayide aracın problemini beş dakikada çözüyorsunuz. Öncelikli randevu alarak tekrar 50 km geri geliyorsunuz. Sıranız önce geliyor. Git gel, zaman kaybı, yakıt kaybı bunların hiç birisi önemli değil. Muayene istasyonlarının içinde veya etrafında küçük onarımlar yapılamaz mı? Eskişehir araç sayısı fazla büyük bir şehir ikinci bir istasyon olamaz mı? Ya da nasıl olur bilemiyorum, tipki egzoz muayeneleri gibi başka yetkili servislerce de muayene yapılması sağlanamaz mı? ALINTI |
|