mIRCForumlari - mIRC ve IRC Kullanıcılarının Paylaşım Platformu
  https://www.mircforumlari.net/iletisim/


SohbetG.Com

Kullanıcı Etiket Listesi

Yeni Konu aç Cevapla
 
Seçenekler
Alt 31 Mart 2023, 04:57   #1
Çevrimdışı
Üyelik tarihi: 07 Aralık 2022
Konular: 21281
Mesajlar: 24.386
Nerden: İstanbul
Cinsiyet: Erkek
Web Site: TRmIRC.Net
IRC Sunucu: IRC.TRmIRC.Net
Alınan Beğeni: 3921
Beğendikleri: 7044
@RahmetLi
Ruh Hali : : Olu Gibi
Standart Kanal Mode kipleri

SİMÜLASYON NEDİR?

Bir sistemin simülasyonu, bu sistemi temsil edebilecek bir model oluşturma işlemidir.
Örnek: Help departmanı için model bir yardım sistemi oluşturmak.

Bu sistem için bazı bilgiler ve uyulması gereken kurallar vardır. (Server bilgileri, üslup, komut kullanımı gibi...)
Şimdi bu bilgileri inceleyelim:
Help Kültürü (Üslup):

#Help kanalında yardım verirken;
Akıcı, net, anlaşılır cümleler kullanmalıyız. 'Komutunu uygula, komutunu yap' gibi söylemlerden kaçınmalıyız.
'Komutunu uygulayabilirsiniz, komutunu uygulayınız, yardım alabilirsiniz' gibi şekillerde hitap etmeliyiz.

Kullanıcı #Help kanalında selam yazmış ise;
Nick: Aleykum selam, buyrun sizi dinliyorum? veya Nick:Selam, buyrun sizi dinliyorum?
Merhaba yazmış ise;
Nick: Merhaba, buyrun sizi dinliyorum?
Şeklinde kullanıcıya hitap etmeliyiz.

Özellikle #Help kanalında yardım verirken ve sunucu üst yönetiminden kişi veya kişilerle diyalog kurarken; Cümlenin ilk harfini büyük yazmalıyız ve 2. çoğul şahıs emir kipi ile hitap etmeliyiz.
Yazınız,uygulayınız,yapınız gibi...

Komut Bilgisi ve Kullanımı:

Bir helperin bilmesi gereken ve #Help yardımlarında sorumluluğunda olan konular şunlardır;

1) Helpserv Kullanımı
2) Wildcard Kullanımı
3) Nickserv Genel Komutları
4) Nickserv Set/Unset Komutları
5) Chanserv Genel Komutları
6) Chanserv Set/Unset Komutları
7) Chanserv Levels Komutları
8) Chanserv Akick Komutları
9) Memoserv/Memoserv Set Komutları
10) Helpop Kullanımı
11) ExtBan (ExtBans) Komutları
12) Exception Komutları
13) Nick Mode ve Kipleri
14) Kanal Mode ve Kipleri
15) Who Komutları
16) Flood (Chmodef) Komutları
17) List Komutları
18) Kullanıcı komutları (Usercmds)
19) Version Açıklamaları
20) Ignore Komutları
21) Timer Komutları
22) Bağlantı Hataları

Komut yardımlarında hs, ns, cs, ms, os, ss kısaltmalarını kullanmamalıyız. Helpserv, nickserv, chanserv, memoserv, operserv ve statserv kelimelerini olduğu gibi komutlarda yazmalıyız.
Not:Emin olmadığınız bir soru da #Helpers kanalından yardım alınarak cevap verilmelidir.

HelpSistem Sunucusuna Özgü Komutlar:
/services reform yapıp bu bilgilere ulaşabiliriz.
Çok sorulan sorular:
-
Nick şifremi nasıl değişebilirim ?
Cevap : /nickserv set password eskisifre yenisifre
-
Bana yazılan accesslere nasıl bakabilirim ?
Cevap : /nickserv alist
-
Kanalıma giren herkes ~(owner/founder) olsun?
Cevap : /chanserv levels #kanal set q 0
-
Bana gelen memolar okunmuşmu okunmamışmı nasıl öğrenebilirim ?
Cevap : /memoserv list new
-
Nickimi nasıl droplayabilirim ?
Cevap : Nick droplama deaktif durumdadır.Nick düşme süresi 15 gündür. 15 gün '' /identify '' edilmeyen nick otomatik olarak düşecektir.
-
Bana gelen memoların zaman aşımına uğramasını istemiyorum ?
Cevap : /memoserv save numara
-
Kanalımda görmek istemediğim kelimeleri nasıl engelleyebilirim ?
Cevap : /mode #kanal +b ~T:block:*kelime*
-
HelpSistem Genel Server Bilgileri:
Bir helperin useri yönledirmesi ve yardım vermesi hususunda bilmesi gereken bilgilerdir.

#Sınav resmi IRCHelper seçme kanalıdır.
#Mirchelp resmi Client/Scripting destek kanalıdır.
#Sohbet,#Muhabbet,#Zurna,#radyo,#istanbul ->Resmi Global kanallardır.
Resmi İstek/Öneri/Şikayet kanalı, #Kanal@ kanalıdır.
#Yönetim resmi server şikayet kanalıdır.

Helper Aliases (Kısayollar) Bilgisi:
-
F1 //mode $chan +v $$1 | msg $chan Merhaba $$1, size nasıl yardımcı olabilirim?
F2 /msg $chan $$1, yardımcı olabileceğim farklı bir konu var mı?
F3 //mode # -v $$1 | /msg # $$1, keyifli sohbetler dilerim. Lütfen kanalda bekleme yapmayınız.
F4 /msg $chan $$1, $chan kanalında sadece IRCd/Services hakkında yardım verilmektedir. Bu konular ile ilgili bir sorunuz yok ise, lütfen kanalda bekleme yapmayınız.
F5 /msg # $$1, Nick/Kanal/X-Line sorunlarınız için #Operhelp kanalını kullanınız.
F6 //mode # +b $$1 | /kick # $$1 # kanalında bekleme yapmak yasaktır. İyi sohbetler dilerim. $date - $time
F7 //msg # $$1 $+ , nick kaydı için gereken bilgiler özelinize gönderiliyor. | msg #helpers .nickreg $$1
F8 //msg # $$1 $+ , kanal kaydı için gereken bilgiler özelinize gönderiliyor. | msg #helpers .chanreg $$1
-
Bu aliaslar HelpSistem Help Departmanında kullanılan sabit aliaslar olup, tüm departman yetkililerinin bu aliasları kullanması zorunludur.


Şimdi bu bilgiler üzerinden hazırlanmış örnek simülasyon (#Help yardımları) uygulamalarını görelim:

• Mode : Helper mode değiştirdi +v User
<Helper> Merhaba User, size nasıl yardımcı olabilirim?
<User> selam sohbet kanalındaki bir op sürekli beni sebepsiz kanaldan atıyor neden atıldım acaba
<Helper> User : #Sohbet@ kanalından yardım alabilirsiniz.
<Helper> User, yardımcı olabileceğim farklı bir konu var mı?
<User> Teşekkürler
-
-
• Mode : Helper mode değiştirdi +v User
<Helper> Merhaba User, size nasıl yardımcı olabilirim?
<User> merhaba ben kelebek kanalı sopunu şikayet etmek istiyorum
<Helper> User : #Kelebek@ kanalından yardım alabilirsiniz.
<Helper> User, yardımcı olabileceğim farklı bir konu var mı?
<User> Teşekkürler kolay gelsin
-
-
• Mode : Helper mode değiştirdi +v User
<Helper> Merhaba User, size nasıl yardımcı olabilirim?
<User> Selam
<Helper> User : Selam, buyrun sizi dinliyorum?
<User> script linkini verirmisiniz
<Helper> User : #mIRCHelp kanalından yardım alabilirsiniz.
<Helper> User, yardımcı olabileceğim farklı bir konu var mı?
<User> Sağolun
-
-
• Mode : Helper mode değiştirdi +v User
<Helper> Merhaba User, size nasıl yardımcı olabilirim?
<User> Ben bir yöneticiden şikayetciyim şahsi ban atıyor Admin nicki kimle görüşmem gerekiyor
<Helper> User : Sikayetlerinizi loglarınız ile birlik #Yönetim kanalına bildirebilirsiniz.
<Helper> User, yardımcı olabileceğim farklı bir konu var mı?
<User> kolay gelsin
-
-
• Mode : Helper mode değiştirdi +v User
<Helper> Merhaba User, size nasıl yardımcı olabilirim?
<User> ya arkadaşım shun yemiş açar mısınız
<Helper> User : Ip adresinizi alabilir miyim?
<User> 1.1.1.1 ip adresi
<Helper> 1.1.1.1 ip adresiniz tarafimca oper/admin'lere iletilmiştir
<Helper> User, yardımcı olabileceğim farklı bir konu var mı?
<User> tamam
<Helper> User, hoş sohbetler dileriz.
• Mode : Helper mode değiştirdi -v User
-
Kullanıcı kanala girip voice aldığında cevap vermiyorsa; Nick : Buyrun sizi dinliyorum? veya Sorunuz nedir? gibi ifadeleri kullanmalıyız.Cevap yok ise 40 saniye bekledikten sonra -v yapabiliriz
Yukarıda olduğu gibi, kullanıcı yardımı aldıktan sonra birşey yazmadan bekliyor ise, 20 saniye bekledikten sonra -v yapabiliriz.
-
• Mode : Helper mode değiştirdi +v User
<Helper> Merhaba User, size nasıl yardımcı olabilirim?
<User> Selam ben nickimi droplamak istiyorum
<Helper> User : Nick drop komutu deaktif durumdadır.Nick düşme süresi 15 gündür. 15 gün '' /identify '' edilmeyen nick otomatik olarak düşecektir.
<Helper> User, yardımcı olabileceğim farklı bir konu var mı?
<User> kolay gelsin
<Helper> User, hoş sohbetler dileriz.
• Mode : Helper mode değiştirdi -v User
-
-
• Mode : Helper mode değiştirdi +v User
<Helper> Merhaba User, size nasıl yardımcı olabilirim?
<User> Ya Yeniuser1 nicki bana özelimde küfür ediyor şikayetçiyim
<Helper> User : /ignore nick komutunu uygulayınız.
<Helper> User, yardımcı olabileceğim farklı bir konu var mı?
<User> saol
-
-
• Mode : Helper mode değiştirdi +v User
<Helper> Merhaba User, size nasıl yardımcı olabilirim?
<User> Selam ben helper olmak istiyorum
<Helper> User : #Sınav kanalından yardım alabilirsiniz.
<Helper> User, yardımcı olabileceğim farklı bir konu var mı?
<User> Tamamdır
-
-
• Mode : Helper mode değiştirdi +v User
<Helper> Merhaba User, size nasıl yardımcı olabilirim?
<User> Selam ben bireysel eğitim almak istiyorum ne yapmam gerekir
<Helper> User : #Eğitim kanalındaki Aop (@) ve üstü yetkililer ile konuşabilirsiniz.
<Helper> User, yardımcı olabileceğim farklı bir konu var mı?
<User> sağolun kolay gelsin
-
-
• Mode : Helper mode değiştirdi +v User
<Helper> Merhaba User, size nasıl yardımcı olabilirim?
<User> ya benim mircte bir sorun var yazılar farklı çıkıyor
<Helper> User : #Mirchelp kanalından yardım alabilirsiniz.
<Helper> User, yardımcı olabileceğim farklı bir konu var mı?
<User> Peki
-
-
• Mode : Helper mode değiştirdi +v User
<Helper> Merhaba User, size nasıl yardımcı olabilirim?
<User> Merhaba
<Helper> User : Merhaba, buyrun sizi dinliyorum?
<User> nikimi nasıl kayıt edebilirim
<Helper> User nick kaydı için gereken bilgiler özelinize gönderiliyor.
<Helper> User, yardımcı olabileceğim farklı bir konu var mı?
<User> Teşekkürler
<Helper> User, hoş sohbetler dileriz.
• Mode : Helper mode değiştirdi -v User
-
-
• Mode : Helper mode değiştirdi +v User
<Helper> Merhaba User, size nasıl yardımcı olabilirim?
<User> hay ben sizin taaa a...
• Mode : Helper mode değiştirdi -v User
-
Bu gibi durumlarda -v yapılır veya en kısa yoldan kanaldan uzaklaştırılır. (F6 aliası kullanılabilir.)
-
-
• Mode : Helper mode değiştirdi +v User
<Helper> Merhaba User, size nasıl yardımcı olabilirim?
<User> selam ben oper olmak istiyorum ne kadara
<Helper> User : #Sales kanalından yardım alabilirsiniz.
<Helper> User, yardımcı olabileceğim farklı bir konu var mı?
<User> iyi akşamlar
-
-
Not: Bu uygulamalar örnek yardımlar olup; ana bilgi, kurallar ve üslup kriterlerine uymak koşuluyla farklı şekillerlede yardım verilebilir.
-
-

Simülasyon eğitimi sona erdi.
Birazdan uygulamalı Simülasyon alıştırmaları yapılacaktır.





Kalbim Atar Cansız, Geçmez Gün Ahsız, Vahsız..
  Alıntı ile Cevapla

Cevapla
Etiketler
kanal


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler