|
|
| | #1 |
| Çevrimdışı ![]() Üyelik tarihi: 07 Aralık 2022 Konular: 21245 Mesajlar: 24.248
Nerden: İstanbul Cinsiyet: Erkek Web Site: TRmIRC.Net IRC Sunucu: IRC.TRmIRC.Net Alınan Beğeni: 3770 Beğendikleri: 6794 Ruh Hali : : |
"Kukuli'ye bakın hele Kalkmış sabahın köründe Takmış atkı giymiş bere Çoktan hazırlanmış bile Tatlı bir telaş içinde eldivenleri elinde Zıp zıp zıplıyor yerinde Açmış kapıyı bakmış o da ne Kar yağıyor kar yağıyor Lapa lapa kar yağıyor Kar yağıyor kar kar yağıyor Her yere kar yağıyor Ağaçlar yollar çatılar Bembeyaz oluyor" Bu kış sezonunda çocukların sevinç içinde söylemek istedikleri şarkılardan birisi de buydu. Büyükler olarak karın en az bir ay gecikmeli yağmasından bile büyük sevinç duyarken, nihayet çocuklar da az ya da çok kartopu oynama, küçük de olsa kardan adam yapma fırsatını söyledikleri neşeli şarkılar eşliğinde yakalamış oldular. HER ŞEYİ BERBAT EDENLER OLARAK BİZLERİN DUASI KABUL GÖRMEDİ AMA ÇOCUKLARIN DUALARI TUTTU Minik dillerde "Allah'ım lütfen kar yağsın" dualarını duyduğumuzda, biz büyüklerin dualarının tutmadığını halihazırda görmüştük, içimiz farklı ve umut dolu bir hisle dolup taşmıştı. Evet, o günahsız çocukların duaları kabul görüyor. Biz büyükler her şeyi berbat edenler, olan huzurumuzu kaçıranlar, hakkı ve ve hukuku unutanlar olarak önce hanelerimizin sonra da memleketin bereketini kaçırdık. Hem maddi hem de manevi olarak kaybettik. Yüreklerinde ve zihinlerinde başkalarını nasıl kandırırlar, nasıl başkalarının malından-mülkünden haksız ve hukuksuz bir şekilde faydalanabilirler, nasıl yan gelip yatarken para kazanırlar düşünceleri olanların duasından ne olacaktı ki zaten, olmadı da! Elbette bu tür doğa olaylarının birebir maneviyatımızda eksiklikle alakası olmayabilir. Zaten öyle olsa zalimlikte birbiriyle yarışanların ülkesine Allah'ın hiçbir şey vermemesi lazım; ancak o "Rahman" olduğu için bu dünyadaki davranışlarımıza göre anında bir cezalandırmada bulunmuyor, ne kadar kötü, ne kadar iğrenç, ne kadar yalancı ve dolandırıcı da olsa insanlar, O insanlara vermeye devam ediyor. Elbette her şeyi mutlaka bir gün soracak, herkesi mutlaka bir gün hesaba çekecek O! ALLAH'IN BİZE KUSURSUZ BİR ŞEKİLDE VERDİĞİ DÜNYAYI YAŞANMAZ BİR YER HALİNE GETİRDİK! Ancak işin maddi boyutuna baktığımızda da üzerimize düşenleri zamanında yeteri kadar yapmamamız ya da Allah'ın eksiksiz ve kusursuz olarak yaratıp biz insanoğluna emanet ettiği dünyamızı yaşanmayacak bir yer haline getirmemiz, bize biz üzerinde olduğumuz sürece lazım olacak dünyamızı adeta yağmalamamız, onun dengesini bozacak şekilde tahribatta bulunmamız doğal olarak dünyanın iklimini de bozdu. Allah'ın yaratıp biz insan oğluna emanet ettiği bu güzel ortamı ne kadar bozarsak o derece olumsuz etkileneceğiz. Fıtrata karşı küresel güçlerin başlattığı savaşa katkı sunduğumuz oranda yaşayacağımız sıkıntılar da artacak. Daha önce hiç görmediğimiz hastalıklar, rahatsızlıklar, psikolojik ve fizyolojik bozukluklarla karşılaşacağız ve onlara karşı mücadelede yine sınıfta kalacağız! Evet, kar yağdı ve bizler mutlu olduk. Ancak şu ana kadar yağan kar deyim yerindeyse bu işin provası gibiydi. Bugün itibariyle çocuklarımızla az da olsa kartopu oynamış, kardan adam yapmış olabilsek de toprağın ihtiyaç duyduğu yağış henüz gerçekleşmedi. Bizlerin çok daha fazla yağışa, özellikle de kar yağışına ihtiyacımız var. İnsanoğlu olarak bu konuda yapabileceğimiz fazla bir şey de yok. BULUTLARI TOHUMLAYARAK YAĞIŞ ELDE ETMEK DE ÇÖZÜM OLAMIYOR NE YAZIK Kİ! Bizde "yağmur bombası" olarak bilinen bulut tohumlama, bulutlarda yağışın meydana gelmesine neden olan yoğunlaşmayı artırma işlemi de hem ekonomik değil hem de bunun sonunda bir yağış oluştuğunda onun kontrolünü sağlama konusunda elimizde yeteri kadar imkan bulunmuyor. Ancak son çare olarak zaman zaman buna başvurulduğu oluyor. Bugüne kadar arzu edilen verim alınabilmiş değil. "Yağışın oluşabilmesi için öncelikle bulutun olması gerekir. Bulut yeterince soğuduktan sonra havada doğal olarak bulunan ve yoğunlaşma çekirdeği adı verilen zerreciklerin üzerinde su birikmeye başlar. Yoğuşmanın başlaması için yeterince soğumasına rağmen ortamda yoğunlaşma çekirdekleri yoksa yağış oluşmaz. Suni yağışta bulutlara buz parçacıkları vererek yağış oluşturulmaya çalışılır. Bulut tohumlamada; amonyum nitrat, kadmiyum iyodür, bakır sülfür, kurşun iyodür, CO2 buzu ve gümüş iyodür kullanılabilir." Gördüğünüz gibi insanoğlu eliyle yapılabilecekler inanılmaz derecede kısıtlı. Ancak insanoğlu kendisine emanet edilen dünyamızı hor kullanmayarak bu konuda kendisine, gelecek nesillere en büyük iyiliği yapabilir. Elbette herkes bizim inancımıza, düşüncemize sahip değil. Ancak kainattaki her şey Allah'ın, tabi biz de, üzerinde yaşadığımız dünya da! Biz dünyanın dengesini bozdukça, bozmaya çalıştıkça elbette O bizim verdiğimiz hasarı giderecek ve bize her şeye rağmen merhamet edecek, bizlere yağış da verecektir. ELDEKİ SU KAYNAKLARINI TASARRUFLU KULLANMAK ZORUNDAYIZ Bugün dünyanın birçok yerinde fazla kar yağışı nedeniyle sıkıntılar yaşıyor, insanlar yaşamlarını kaybediyor. Suudi Arabistan'da bile sağanak yağış görüldü. Çöller vahaya döndü. Bizde ise tam tersine vahaların çölleşme tehlikesi söz konusu. Son günlerde az da olsa kar yağışının gerçekleşmesi bizlerin yüzünü güldürdü ve umutlarını artırdı. Ancak olması gereken kadar yağış gerçekleşmezse bu yazdan itibaren bizi zorlu, sıkıntılı bir süreç bekliyor olacak. Elde olan su kaynaklarını tasarruflu kullanmak zorundayız. Bizim şu an yapabileceğimiz en mantıklı şey olanı tasarruflu kullanmak. İçme suyunda da, kullanma suyunda da ve tabi tarımsal sulama için gereken su kaynaklarında da büyük sıkıntı var, olacak gibi görünüyor. Zira ihtiyacımız olan yağış, olanın kat kat fazlası. Hem kar yağması hem de yeteri kadar yağış düşmesi gerekiyor. Ekilen tarlalarda filizlenme gerçekleşmiş ancak daha sonraki süreçte yağış olmayınca ekili alanların kuruması gündeme gelmişti. Tam bu konuda tehlikeler dikkat çekilmeye başlanmıştı ki bu son yağışlar geldi, nefes aldırdı. Çok şükür! Umarız Allah (c.c) bunun devamını da ihsan eder bizlere de çocuklarımız neşe içinde "Kar yağıyor kar yağıyor, lapa lapa kar yağıyor" diye şarkılar söyler, biz de şükür secdesine kapanırız! ***Mahalle halkının uyarıları dikkate alınmadı, kazalar olmaya devam ediyor Bir okurumuz fotoğrafını çekip göndermiş dün sabah Sivrihisar 1 Caddesinde meydana gelen kazanın fotoğraflarını. Bir de yorum eklemiş: "Bir sonraki kavşakta Dekovil Cami ve bir ilkokul var. Buraya kasis yapılması için İl Ukome Komisyonuna mahalle halkı olarak dilekçe vermiştik. Ama tırtık var diye yapmamışlardı. Halbuki tırtıklar aşınarak özelliğini yitirmişti. Araçlar da caddede çok hızlı seyrediyorlar." Biz ülke olarak, yerel yönetimler olarak ne yazık ki önemli eksiklere sahibiz. Ancak en büyük eksikliğimiz, yanlışımız umursamama, zamanında gerekli önlemleri almama olsa gerek. Mahalle halkı muhtemel tehlikeleri sezip ona göre tedbir alınmasını istiyor ama halkın talebi bugüne kadar dikkate alınmamış. Bazı insanlarımız bu kaza neticesinde yaralanmışlar. İnşaallah en kısa sürede sağlıklarına kavuşurlar. Ancak, öncelikle çocuklarımız olmak üzere, insanlarımızın hayatı için burada da gerekli önlemleri bir an önce alınması lazım. Bu konuda sorumlu olan kurumların sorumlulukları gereği meseleye en kısa sürede eğileceklerini umuyoruz! ALINTI Benzer Konular: |
|